A nie mówiłem !!!

Pisałem, że chodziło o złoto. To dopiero traf, już myślałem, że temat nigdy więcej i w ogóle. Ale jednak nie, jednak temat wrócił i miałem rację. Muszę przyznać, że pietrałem się czy może to była pomyłka, czy może dałem się oszukać. W końcu opierałem się na poszlakach. Brak mi było potwierdzenia. Wystarczyło mocno się trzymać, zasadzić się i czekać. Aż tu w końcu BUCH !!

Radzę przeczytać:

http://dwagrosze.com/2012/02/zlote-piaski-libii.html

Gdzie czytam o tym, że miałem rację pisząc, że chodziło o złoto. To znaczy, złoto to skrót myślowy. Problem jest inny, rozleglejszy. Ale co tam, ekonomistą w końcu nie jestem.
Za to, mogę się pożalić na nie etyczne postępowanie wszystkich rządzących, wszystkich krajów biorących udział we inwazji na Libie. To była obrzydliwa kradzież, z użyciem przemocy i zabiciem prawowitych właścicieli zrabowanego majątku. Jednak nie tylko kradzież jest obrzydliwa. Odrażające jest również sprowadzanie reszty świata do naszego poziomu. Na zasadzie: jak ja machlojkami finansowymi wykończyłem swoją część świata, to teraz całej reszcie zrobię to samo! To jest chore, to jest głupie, to jest obrzydliwe, to jest złe. Bo jak wywoływanie wojny może być dobre.

Więc mam satysfakcję, że się nie myliłem. Chociaż naprawdę wolałbym aby faktycznie chodziło o pozbycie się gnębiącego poddanych tyrana.

Swoją drogą, wszystko jest coraz bardziej nie do ukrycia. Dawno nie użwałem tego zwrotu, a jest to jeden ze moich ulubionych: kołderka jest za krótka. Jak przykryć się pod szyję to widać nogi. Rzucane zasłony dymne są coraz bardziej doraźne i wszystkie się powtarzały już przynajmniej parę razy. Pomimo tego ofensywa postępuje. Na ten temat rozpiszę się we oddzielnym wpisie.

Skomentuj

